تلفن تماس: 03132667403

رشا

Kallyas is an ultra-premium, responsive theme built for today websites.

T (212) 555 55 00
Email: sales@yourwebsite.com

Your Company LTD
Street nr 100, 4536534, Chicago, US

Open in Google Maps
  • صفحه اصلی
  • مطالب آموزشی
  • نمونه کار
  • پیشنهاد ویژه
  • درباره رَشا
  • تماس با رَشا
  • Home
  • مقالات
  • اسپانسرشیپ
  • اسپانسرشیپ و تاریخچه جالب آن
 

مقالات

محمد جواد سمیعی
یکشنبه, 09 دسامبر 2018 / Published in اسپانسرشیپ, مقالات

اسپانسرشیپ و تاریخچه جالب آن

اسپانسرشیپ و تاریخچه ی جالب آن
در سال 1984 میلادی یک دوچرخه فروش معتبر و بزرگ اقدام به کار جالب و خلاقانه ای کرد . وی تعدادی دوچرخه را به خیریه مسئول برگزاری مسابقات دوچرخه سواری داد. او با این اقدام جالب هم قصدداشت به خیریه کمکی کرده باشد و هم اینکه از دیدگاه و نظر شرکت کنندگان و تماشاچیان نسبت به دوچرخه های خود مطلع شود.
اما او با نتیجه متفاوت تری از آنچه انتظار داشت مواجه شد، او در کمال ناباوری دید که تعداد مشتریان مغازه ی او بطور چشمگیری افزایش یافتند. به سبب این نتیجه ی مثبت غیرمنظره ، این فروشگاه در 100رویداد دوچرخه سواری بطور سالانه شرکت کرد و حتی کارمندان اودر این مسابقات شرکت کردند . جالب تر اینکه نماینده ای رو بطور تمام وقت استخدام کرد تا مسئول هماهنگی برنامه های رویدادهایی باشد که امکان دیده شدن محصولات و افزایش درآمد این فروشگاه را فراهم میکرد.
این هماهنگی ها و برنامه ها تا جایی پیش رفت که ظرف مدت 20 سال این شرکت از حضور با امکانات پایین در رویدادها مانند توزیع تنها چند شیشه آب با نام شرکت روی آن به اسپانسرشیپ گسترده در رویدادها رسید . ثیت نام در این دوره مسابقات و برگزاری دوره های آموزش تعمیر دوچرخه برای شرکت کنندگان و ارائه ی تخیف خاص برای شرکت کنندگان از جمله برنامه های این فروشگاه بود.
نتیجه ی حاصل از این برنامه ها این بود که در طی یک هفته ی برگزاری رویداد 30 شرکت‌کننده به این مغازه مراجعه می‌کردند و حتی بهتر آنکه قریب به نیمی از 5000 دوچرخه‌سوار، از محصولات این شرکت خریداری می‌کردند. مالک این شرکت بخش اعظم موفقیت خود را مدیون اسپانسرشیپ رویدادهای دوچرخه‌سواری بوده و خود گفته است: “من آنها را حمایت می‌کنم و آنها ما را.”
اسپانسرشیپ عبارتست از مبلغ نقدی یا غیر نقدی که به یک برنامه پرداخت می شود که به ازای آن می توان به امکانات بالقوه ی تبلیغات و بازاریابی این برنامه دست یافته و بهره برداری کرد. این برنامه میتواند یک برنامه ورزشی، سرگرمی، یک رویداد ویا سازمان غیرانتفاعی باشد. به عبارت دیگر مسئولان درحوزه تبلیغات یک رویداد ورزشی، فستیوال هنری، نمایشگاه و… کاندید شده و هزینه پرداخت میکند. هزینه ای نقدی و یا غیر نقدی . که میتواند شامل خدمات و یا کالا باشد.
بازاریابان با حضور در رویدادهای متنوع ، اسپانسر این برنامه ها میشوند. درواقع اسپانسرشیپ بر دو اصل استوار است: ترفیع فروش و روابط عمومی. برخی اسپانسرشیپ‌ها بر تبلیغ، برخی بر بهبود روابط عمومی و برخی دیگر بر پیوند دادن خود با رویدادی خاص و با ارزش تأکید دارند.
البته اسپانسرشیپ را نباید با اقدامات خیریه و بشر دوستانه اشتباه گرفت زیرا این اقدامات با انگیزه غیرتجاری انجام می‌شوند در حالیکه اسپانسرشیپ با انگیزه‌های تجاری انجام می‌شود.
افزایش قیمت تبلیغات در رسانه های مختلف، افزایش مخاطبین رسانه ها، تنوع روزافزون در فعالیت های مختص اوقات فراغت و توانایی دسترسی مؤثر به گروه های هدف از جمله دلایلی هستند که سبب شد تا هزینه اسپاسرشیپ در امریکا در سال 2008 به 17 بیلیون برسد، در حالیکه این هزینه در سال 2007 معادل 15 بیلیون دلار بوده است.
امروزه رویدادهایی که اسپانسرها از آنها حمایت می‌کنند از طریق رسانه‌ها پوشش بیشتر و بهتری پیدا کرده‌اند و همین امر سبب شده است که اغلب شرکت‌ها جذب آن شوند.

Tagged under: rasha, rashamedia, اسپانسرشیپ, اسپانسرشیپ چیست, بازاریابی محتوا, تولید فیلم تبلیغاتی اصفهان, تیزر تبلیغاتی, فیلم تبلیغاتی, کلیپ تبلیغاتی, محمد جواد سمیعی, ویدیو, ویدیو مارکتینگ, ویدیومارکتینگ

What you can read next

فرمت های تصویر و تفاوت های آنها
نقش رسانه ها
انواع سیستم دوربین

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس

    تفاوت تیزر ، کلیپ و آنونس     شاید بر...
  • تبلیغات پنهان در برنامه های تلویزیونی

      تبلیغات تلویزیونی تاثیر بسزایی در بینندگان دا...
  • 14 نکته اساسی در ویدیومارکتینگ که می تواند بازدید صفحات اجتماعی یا سایت شما را ببرد

    افزایش بازخورد یک ویدیو چیزی است که ما در رَشام...
  • بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا

    بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا طبق تعریف ...
  • اثر بخشی یا ثمر بخشی در ویدیو

    مهمترین مسئله در تولید ویدیو : اثربخش یا ثمربخش...

دسته بندی ها

  • اسپانسرشیپ
  • بازاریابی محتوا
  • تدوین
  • دیجیتال مارکتینگ
  • روانشناسی رنگ ها
  • سینما
  • فرمت های تصویری
  • فرمت های تصویری
  • مقالات
  • ویدیومارکتینگ
  • ویدیومارکتینگ

اطلاعات تماس


اصفهان - خيابان بزرگمهر - خیابان 22 بهمن - ساختمان 128

32667403 – 031

دسترسی سریع


  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • نمونه کار

© 2018. All rights reserved. Design By Atinegar.
توسعه دهنده : دیجیتال مارکتینگ یلدا

TOP