تلفن تماس: 03132667403

رشا

Kallyas is an ultra-premium, responsive theme built for today websites.

T (212) 555 55 00
Email: sales@yourwebsite.com

Your Company LTD
Street nr 100, 4536534, Chicago, US

Open in Google Maps
  • صفحه اصلی
  • مطالب آموزشی
  • نمونه کار
  • پیشنهاد ویژه
  • درباره رَشا
  • تماس با رَشا
  • Home
  • مقالات
  • دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی هوشمند
 

مقالات

محمد جواد سمیعی
چهار شنبه, 18 جولای 2018 / Published in دیجیتال مارکتینگ, مقالات

بازاریابی هوشمند

بازاریابی هوشمند
فشارهاي رقابتي در دنياي امروز بر بنگاه‌ها، باعث شده است كه اهميت دانش را در حوزه‌هاي رقابتي به درستي درك نموده و تلاش نمايند از اين ابزار در جهت دستيابي به اهداف رقابتي خود استفاده نمايد. چنين پديده‌اي منجر به ظهور مفهوم جديدي با عنوان بازاريابي هوشمند شده است بنگاه‌هاي امروزي، با ورود فناوري‌هاي جديد اطلاعاتي و ارتباطي و تكنولوژي‌هاي جديد مبتني بر وب توانسته‌اند، ضمن برقراري روابط بلند مدت با مشتريان خود، به نحو موثرتري اطلاعات و دانش مربوط به مشتريان خود را جمع‌آوري نموده و با پردازش به موقع اطلاعات، از اين داده‌ها در حوزه‌هاي رقابتي خود بهره‌ گيرند.
به طور سنتي داده‌هاي مربوط به مشتريان از طريق تحقيقات بازاريابي و سيستمهاي اطلاعاتي مديريت جمع‌آوري و تفسير مي‌شوند. رگه غني دانش مشتري، در اختيار افرادي قرار دارد كه با مشتري در تعامل هستند، اين افراد ممكن است بازاريابان شركت كوچكي باشند كه درگير تعاملات بنگاه با بنگاه مي‌شوند و يا نماينده خدماتي يا همكار خرده فروشي كه در تعاملات بنگاه با مشتريان درگير مي‌شوند
در هر دقیقه، دوهزار صفحه مطلب علمی به حجم اطلاعات شبکه اینترنت افزوده می‌شود. هر روز بیش از 300 میلیون  صفحه در اینترنت فرستاده می‌شود و تقریبا 5 سال طول می‌کشد که بتوان مقالات و مطالب به روز شده در 24 ساعت را به تمامی خواند. بنابراین تمام اطلاعات از چنین نرخ رشدی برخوردارند. در بخشهای تحقیق و توسعه بازاریابی  اغلب یک گروه چند نفری شروع به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز می‌کنند و شاید اطلاعاتی مشابه، اما با نامهای مختلف را بایگانی کنند و معمولا چندین و چند بار در این گروهها دوباره و چند باره کاری اتفاق می‌افتد.

در عصری که زمان، کلید اصلی در تجارت است، شرکتها به استفاده از ابزارهای اطلاعاتی روی آورده اند تا بتوانند اطلاعات مورد نظر را بسرعت ازمنابع استخراج کنند بازاریابی هوشمند در امر تصمیم گیری در سطوح مختلف سازمان بویژه سطوح مدیران ارشد با تحلیل اطلاعات و روشهای پرس و جو تسهیلات زیادی را فراهم می کند که متداولترین این روشها به قرار زیر است:

  • (On-Line Analytical Processing) (OLAP) پردازش تحلیلی آنلاین
  • (On-Line Transaction Processing) (OLTP)
  • (Data Warehousin) (DW) انبار داده
  • Data Mining) (DM) داده‌کاوی
  • (Customer Relationship Management) (CRM).

 

چرا بازاریابی هوشمند الکترونیکی لازم است
74% مصرف كنندگان آنلاين بطور شخصي به تحقيق پرداخته و قبل از خريد و اتخاذ تصميم به دنبال اطلاعات مي گردند.
76% مصرف كنندگان آنلاين احساس مي كنند اينترنت به آنها كمك مي كند كه تصمیمات عاقلانه تري اتخاذ كنند.
77% مصرف كنندگان آنلاين شخصا اقدام به خريد محصول يا خدمات از طريق اينترنت از گذشته تاكنون كرده اند.
73% مصرف كنندگان آنلاين موافقند كه با دسترسي به اينترنت زمان بيشتري را براي جستجوي محصولات مي گذارند.
70% مصرف كنندگان آنلاين اطلاعات را به شكل آنلاين در فرايند تحقيقاتي خود بدست مي آورند.
69% از مردم خود را قادر به مقايسه اطلاعات محصول به شكل آنلاين مي دانند.
در كسب و كار الكترونيكي، تعامل بين مشتري و شركت يا سازمان، از طريق كامپيوتر برقرار مي‌شود، به اين معنا كه، هر معامله و هر جزئي از رفتار و گفتگوي برخط را ثبت كرد. اگر اين داده‌هاي جمع‌آوري شده، به طور مناسبي تحليل شوند به منبع اطلاعاتي خوبي براي شركت تبديل مي‌شوند.

عناصر هر سيستم اطلاعات بازاريابي شامل موارد زير است

  • سيستم‌جمع‌آوري داده‌ها
  • سيستم‌مديريت پايگاه داده‌ها
  • ابزارهاي تحليل آماري و گرافيكي
  • مدلهاي تحليلي
  • ابزارهاي بازيابي

 

 

اهداف كلي بازاریابی هوشمند

1 تحليل عميق بازار
2 پيش بيني بازار كه مي تواند قبل از اينكه رقبا سهم بازار خود را توسعه دهند ، منافع جديد بوجود آمده    در بازار را عايد سازمان كند.
3 بالا بردن سطح رضايت مندي مشتريان كه مي تواند موجبات استمرار كسب و كار باشد .
4 شناسايي مشتريان دائمي كه وفادارند كه مي توان با پيگيري رفتار آنان جهت گيري هاي كلان سازمان و  استراتژيك را انجام داد.
5 تقسيم بندي مشتريان و متعاقبا ايجاد تنوع در روش برخورد با هر گروه از مشتريان
6 افزايش كارايي سازمان در امور داخلي و شفاف سازي رويه فرايندهاي كليدي
7 استاندارد سازي و ايجاد سازگاري بين ساختارهاي سازمان
8 تسهيل در تصميم گيري كه جزء اهداف اساسي بازاریابی محسوب مي گردد.
9 تشخيص زود هنگام خطرات قبل از اينكه سازمان را به مخاطرات جدي بكشاند و شناسايي فرصتهاي كسب و كار قبل از اينكه رقبا آنرا تصاحب كنند.

Tagged under: تبلیغات, تولید فیلم تبلیغاتی اصفهان, کلیپ تبلیغاتی, مارکتینگ, محمد جواد سمیعی, مستند صنعتی, ویدیومارکتینگ

What you can read next

توهم لایک !
فرمت های تصویر و تفاوت های آنها
انواع سیستم دوربین

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس

    تفاوت تیزر ، کلیپ و آنونس     شاید بر...
  • تبلیغات پنهان در برنامه های تلویزیونی

      تبلیغات تلویزیونی تاثیر بسزایی در بینندگان دا...
  • 14 نکته اساسی در ویدیومارکتینگ که می تواند بازدید صفحات اجتماعی یا سایت شما را ببرد

    افزایش بازخورد یک ویدیو چیزی است که ما در رَشام...
  • بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا

    بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا طبق تعریف ...
  • اثر بخشی یا ثمر بخشی در ویدیو

    مهمترین مسئله در تولید ویدیو : اثربخش یا ثمربخش...

دسته بندی ها

  • اسپانسرشیپ
  • بازاریابی محتوا
  • تدوین
  • دیجیتال مارکتینگ
  • روانشناسی رنگ ها
  • سینما
  • فرمت های تصویری
  • فرمت های تصویری
  • مقالات
  • ویدیومارکتینگ
  • ویدیومارکتینگ

اطلاعات تماس


اصفهان - خيابان بزرگمهر - خیابان 22 بهمن - ساختمان 128

32667403 – 031

دسترسی سریع


  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • نمونه کار

© 2018. All rights reserved. Design By Atinegar.
توسعه دهنده : دیجیتال مارکتینگ یلدا

TOP