تلفن تماس: 03132667403

رشا

Kallyas is an ultra-premium, responsive theme built for today websites.

T (212) 555 55 00
Email: sales@yourwebsite.com

Your Company LTD
Street nr 100, 4536534, Chicago, US

Open in Google Maps
  • صفحه اصلی
  • مطالب آموزشی
  • نمونه کار
  • پیشنهاد ویژه
  • درباره رَشا
  • تماس با رَشا
  • Home
  • مقالات
  • قوانین اساسی ویدیو تبلیغاتی
 

مقالات

محمد جواد سمیعی
پنجشنبه, 09 آگوست 2018 / Published in مقالات, ویدیومارکتینگ

قوانین اساسی ویدیو تبلیغاتی

قوانین اساسی ویدیو تبلیغاتی :

در ادامه به قوانین تولید آگهی می پردازیم ، قوانینی که اگر به خوبی از آن ها استفاده نکنیم از تاثیر گذاری ویدیو ما کاسته می شود.

قوانین را آنتی تز ( از بین برنده خلاقیت ) می نامند . آدم های خلاق همواره دوست دارند که سنت ها را بشکنند . آنها دوست دارند که با پیش فرض ها و روش های پذیرفته شده مبارزه کنند تابه این شکل ، خود را از همرنگ شدن با جمعیت برهانند . قصد این آدم ها ، متفاوت بودن و زیر پا گذاشتن قوانین است . اما در امر تبلیغات ، با دو دسته قوانین مواجه خواهید بود : قوانین خوب و قوانین بد . مثلاا قانون خوب می گوید که آگهی های سی ثانیه ای نباید از بیست و نه ثانیه تجاور کند . هر کارگردانی می تواند خود را با این قانون منطبق نماید . در گذر زمان و بروز رسانی تکنلوژی ها بعضی قوانین تغییر می کنند مثلا یک قانون بد در گذشته این بود که  شما باید محصول را در پنج ثانیه ی نخست آگهی به نمایش بگذارید . امروزه اگر مکان پخش ویدیو ما در اینستاگرام است نباید ازاین قانون استفاده کرد زیرا بعد از کلیک مخاطب روی ویدیو صدای ویدیو پخش میشود و ممکن است مخاطب در 5 ثانیه اول این کار را انجام ندهد ، پس اگر در 5 ثانیه اول معرفی محصول صورت بگیرد یا کلمات مهم آگهی ما پخش شود امکان کم شدن تاثیر ویدیو وجود دارد ، به همین جهت همه ی کارگردانان این قانون را نمی پذیرند ، این موضوع امری اختیاری است ، زیرا به روشی وابسته است که آگهی برای پیشبرد خود در نظر می گیرد . شما مجبورید که تسلیم دسته از قوانین شوید . ولی بعضی از قوانین را می توانید نادیده بگیرید و از آن ها استفاده نکنید .

با گذر زمان محیط تغییر می کند ، مردم و گرایش های آنان تغییر می کند  ،آگهی ها نیز چاره ای جز تغییر ندارند هر چند که گاه خود سبب تغییر می شوند . اکنون شواهد نشان می دهد که در آگهی ها ، آغازهای متشنج و پر کشمکش از آغازهای شاد و مثبت جذابترند . وقتی که این موضوع را به قرارداد تبدیل می شود ، تمام آگهی دهندگان به آغازهای متشنج و پر کشمکش روی می آورند در چنین شرایطی اگر کسی جرئت کند که در آغاز آگهی خود ، تصاویر شاد و مثبت را نمایش دهد ، متفاوت جلوه می کند و بینندگان را تحت تاثیر قرار می دهد . آن وقت است که او پیروز میدان می شود . البته باید به این موضوع اشاره کرد که اکنون این قانون وجود داد که باید ابتدای ویدیو از تصاویر متشنج و شلوغ استفاده کرد ، قطعا در آینده این قانون تغییر خواهد کرد ، همانطور که اکنون نسبت به قبل تغییرات اساسی داشته است ، البته این قانون برای تمام ویدیوها جوابگو نیست و بسیاری از ویدیوها برای تاثیر گذاری بیشتر باید در آغاز خود از تصاویر نه چندان متشنج و حتی بسیار آرام استفاده کرد .

در اینجا به برخی از قوانین اساسی تبلیغات اشاره می کنیم:

  • با درک قوانی آن ها را بشکنید : یاد بگیرید که سره را از ناسره تشخیص دهید . به منابع و نظریه هایی که قوانین بر اساس آن ها وضع می شوند ، توجهی خاص داشته باشید. سعی کندی که از شرطی شدن بپرهیزید . اگر قانون می گوید که حرف زدن با دوربین تاثیرگذارتر از صدای خارج از قاب است ، پذیرفتن کورکورانه ی آن ، درست به اندازه غفلت از آن ، زیان آور است . اگر بپذیرید که حرف زدن با دوربین ، موفقیت آگهی شما را تضمین می کند ، ممکن است که دیگر به خود زحمت ندهید که در مورد گوینده و گفته های او ، دقت کافی به خرج دهید .اگر گمان کنید که گوینده ای انتخاب کرده اید که آگهی شما را جذاب جلوه می دهد ، آن وقت ممکن است که از پرداختن به تصاویر بکر غافل شوید .
  • آدم های تا شورشی نشوند به افراد خلاق تبدیل نمی شوند . کار آدم های خلاق باید مصداق عملی ” شورش بی دلیل ” باشد . ایده ی متفاوت ، صرفا نمی تواند سنت ها را بشکند . شما باید به اجرا نیز بیندیشید . از قوانین خوب تبعیت کنید و قوانین بد را زیر پا بگذارید ؛ اما همیشه به سرچشمه قوانین ، نظری ویژه داشته باشید . ما نمی توانیم برای خلاق شدن شما ، الگو ارائه کنیم . همیشه آگهی هایی وجود دارد که دوست داشتنی و تماشایی اند و برعکس آگهی هایی نیز هستند که مردم حتی زحمت یک بار دیدن آن ها را هم به خود نمی دهند .
  • از کلیشه ها دوری کنید : کلیشه ها باعث می شوند که آگهی ها مضحک و باورنکردنی جلوه کنند . کلیشه ها تازه ها را کهنه می کنند و ارزش های تولیدی آگهی را از بین می برند .
  • از آغاز بیننده را درگیر کنید : هرگزگمان نکنید که بیننده به هر آنچه می گویید ، علاقه نشان میدهد شما باید ذهن اورا به خود مشغول سازید ، تمام بینندگان اول فکر می کنند و بعد می گویند : ” این محصول جالب به نظر می رسد و با زندگی من متناسب است “. شما باید کارتان را بر اساس ایجاد همدلی ، تعلیق و تناسب استوار کنید .
  • محصول را در مرکز توجه قرار دهید : دلیل وجود آگهی تبلیغ محصول است . بنابراین ، داستان آگهی شما باید درباره ی محصول باشد . سبک آگهی هویت محصور را بازتاب می دهد . در دهه های گذشته شما باید برای نمایش محصول در سی ثانیه نخست آگهی ، آن را در مرکز توجه بیننده قرار می دادید که این قانون با توجه به گذر زمان تغییر کرده است ، اکنون اگر زیاد به محصول توجه کنید امکان از دست دادن مخاطب وجود دارد . ویدیوهایی که در شبکه های اجتماعی پخش می شود بیشتر باید با یک ایده ی خلاقانه به نمایش گذاشته شود و از توضیح زیاد محصول خودداری شود . در بسیاری از مواقع تبلیغاتی ساخته می شود که موضوعی را بیان می کند و فقط در انتهای کلیپ یک لوگو و آدرس سایت از محصول به نمایش گذاشته می شود .
  • به بیننده خود احترام بگذارید : آگهی نباید برای بیننده کسالت آور باشد . بیننده نباید احساس کند که وقتش را تلف کرده است . اون انسان است . آگهی باید احساس و ذهن او را نشانه رود . آگهی باید مصداق ، هوشمندانه ، دوست داشتنی و مفرح باشد . اگر با دو فروشنده رو به رو شوید که محصولات کاملا مشابه را عرضه می کنند ، حتما کسی را انتخاب می کنید که رفتاری دوستانه تر دارد . آگهی باید کاملا با زندگی مشتری تناسب داشته باشد .
  • سادگی اصل است : آگهی خود را به ساده ترین شکل ممکن ارائه دهید و آن را تنها بر یک موضوع استوار کنید.
  • تصویر مهم ترین عنصر آگهی به شمار می آید : یادتان باشد که تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی رسانه ای تصویری است . بنابراین ، خلق موفقیت های نمایشی باید مبتنی بر تصاویر باشد.
Tagged under: rasha, rashamedia, بازاریابی محتوا, تبلیغات, تولید فیلم تبلغاتی اصفهان, تولید فیلم تبلیغاتی اصفهان, تیزر تبلیغاتی, تیزر مناسبتی, رشا, رشامدیا, فیلم تبلیغاتی, کلیپ تبلیغاتی, محمد جواد سمیعی, ویدیو مارکتینگ, ویدیومارکتینگ

What you can read next

5 دلیل هوشمندانه برای استفاده از ویدیو مارکتینگ
نقش رسانه ها
49 نکته مهم در زمینه ویدیومارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس

    تفاوت تیزر ، کلیپ و آنونس     شاید بر...
  • تبلیغات پنهان در برنامه های تلویزیونی

      تبلیغات تلویزیونی تاثیر بسزایی در بینندگان دا...
  • 14 نکته اساسی در ویدیومارکتینگ که می تواند بازدید صفحات اجتماعی یا سایت شما را ببرد

    افزایش بازخورد یک ویدیو چیزی است که ما در رَشام...
  • بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا

    بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا طبق تعریف ...
  • اثر بخشی یا ثمر بخشی در ویدیو

    مهمترین مسئله در تولید ویدیو : اثربخش یا ثمربخش...

دسته بندی ها

  • اسپانسرشیپ
  • بازاریابی محتوا
  • تدوین
  • دیجیتال مارکتینگ
  • روانشناسی رنگ ها
  • سینما
  • فرمت های تصویری
  • فرمت های تصویری
  • مقالات
  • ویدیومارکتینگ
  • ویدیومارکتینگ

اطلاعات تماس


اصفهان - خيابان بزرگمهر - خیابان 22 بهمن - ساختمان 128

32667403 – 031

دسترسی سریع


  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • نمونه کار

© 2018. All rights reserved. Design By Atinegar.
توسعه دهنده : دیجیتال مارکتینگ یلدا

TOP