تلفن تماس: 03132667403

رشا

Kallyas is an ultra-premium, responsive theme built for today websites.

T (212) 555 55 00
Email: sales@yourwebsite.com

Your Company LTD
Street nr 100, 4536534, Chicago, US

Open in Google Maps
  • صفحه اصلی
  • مطالب آموزشی
  • نمونه کار
  • پیشنهاد ویژه
  • درباره رَشا
  • تماس با رَشا
  • Home
  • مقالات
  • دیجیتال مارکتینگ
  • نقش رسانه ها
 

مقالات

محمد جواد سمیعی
یکشنبه, 15 جولای 2018 / Published in دیجیتال مارکتینگ, مقالات

نقش رسانه ها

امروزه رسانه‌ها نقش بسیار بزرگ و با اهمیتی در زندگی پیدا کرده‌اند.
موشن گرافیک یا گرافیک متحرک، یکی از برترین رسانه‌های تصویری حرکتی است که به روند انتقال پیام کمک شایانی می‌کند.

اجازه بدهید به یک نحو دیگر راجع به این قضیه بحث کنیم:
همانطور که می‌دانید پوستر یکی از با اهمیت‌ترین ابزار برای انتقال اطلاعات در قالب یک تصویر است.
حال فکر کنیم یک پوستر دارای حرکت باشد و برای انتقال بهتر پیام به قواعد حرکتی و ریتم متوسل شود؛ این اتفاق در واقع یک محصول موشن گرافیک ارائه می‌کند.
هدف اصلی موشن گرافیک دیزاین نیز دقیقاً همین انتقال پیام است در قالب‌های مختلف. به‌عنوان مثال بدیهی است که محتوای تیزر تبلیغاتی از نظر پیام با تیتراژ فرق داشته باشد.
به‌طور کلی این رشته کاملاً هنری در دنیا بسیار جوان است و از نظر آکادمیک نیز هنوز به یک ساختار جامع و کامل نرسیده است.
بحث در مورد موشن گرافیک دیزاین ( Motion graphic Design ) یا طراحی گرافیک متحرک از گستردگی بی‌شماری برخوردار است. هنری که شاید بتوان آن را با شروع و قوت گرفتن تلویزیون و سینما همزمان دانست. اما به نظر من باز می‌توان به قبل‌تر از آن (سینما) نیز فکر کرد، درست زمانی که بیلبوردهای رنگی با نئون های درخشان با ریتم و حرکت بر فراز آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌ها جلب توجه می‌کردند، آنها نیز نمودهایی از درک اهمیت حرکت و مقوله Morphology قالب ‌شناسی (مورفولوژی) هستند.
از آن زمان تا کنون برای اجرای این حرکات جذاب روش‌ها و امکانات زیادی وجود داشت مثل نرم‌افزارهایی که هم‎اکنون می‌توان آنها را به راحتی تهیه کرد (البته در ایران!).
Motion Graphic را می‌توان به ۲ دسته کلی (Art) گرافیک و (Technique) موشن تقسیم کرد.
بدیهی است که اگر فردی خود را در این دو مقوله به صورت هم‌زمان و برابر بروز کند از خروجی قابل توجهی لذت خواهد برد.
طراحی موشن گرافیک برای Platform‌های مختلف و رسانه‌های مختلف هر یک دارای شرایط و قوانین خاصی است. لذا هنرمند قطعاً باید از قوانین آن آشنایی کامل داشته باشد. یکی از این رسانه‌ها تلویزیون (TV) است که از قوانین آن می توان از « نسبت قاب تصویر (Aspect ratio »  » یا « سایز تصویر» (Preset) نام برد.
همچنین تغییر برخی از رنگ‌ها و خوردگی تصویر جزو مواردی است که با تجربه هنرمند به مرور بدست می‌آید.
متأسفانه عده‌ای قلیل در ایران موشن گرافیک را جزو هنرهای بصری نمی‌دانند و کاملاً آن را به تکنیک ارجاع می‌دهند. لازم به ذکر است که خروجی کار این افراد به دلیل فقر هنری عموماً قابل توجه نیست.
به این قضیه می‌توان از چند زاویه نگاه کرد:
۱- اینکه بحث انتقال مفهوم و پیام خود امری است که در ساختار و مباحث آکادمیک هنری گنجانده می‌شود؛ پس وظیفه یک هنرمند است نه یک انسان معمولی و اجرا کار .
۲- به دلیل اینکه خروجی و محصول موشن گرافیک یک اثر دیدنی و visual است همین امر اهمیت نظارت و طراحی را از سمت یک هنرمند کاملاً روشن و مؤثر می کند.
پس در یک کلام می‌توان گفت: ما در مورد هنر موشن گرافیک صحبت می‌کنیم، هنری که در آن گرافیک، کارگردانی، موسیقی و صداگذاری به وضوح قابل مشاهده است.
ساخت تیتراژ و عنوان هنری فیلم‌ها، طراحی و هویت سازی شبکه‌ها و اخبارهای تلویزیونی ساخت و طراحی سایت‌های تعاملی Interactive، طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی و ووله‌های تبلیغاتی، طراحی بیلبوردهای حرکتی، ساخت موشن‌های جشنواره‌ای و فستیوال مانند Mapping و انواع موشن اینفوگرافیک، از عناوین مهم و نمونه فعالیت‌هایی است که در این زمینۀ هنری می‌توان به آن پرداخت.

Tagged under: تیزر تبلیغاتی, دیجیتال مارکتینگ, رسانه, نقش رسانه ها, ویدیو مارکتینگ

What you can read next

چگونه در ویدیو خود خلاقیت داشته باشیم
چرا از موشن گرافیک استفاده می کنیم ؟
چرا ویدیو به این اندازه خاطرخواه دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس

    تفاوت تیزر ، کلیپ و آنونس     شاید بر...
  • تبلیغات پنهان در برنامه های تلویزیونی

      تبلیغات تلویزیونی تاثیر بسزایی در بینندگان دا...
  • 14 نکته اساسی در ویدیومارکتینگ که می تواند بازدید صفحات اجتماعی یا سایت شما را ببرد

    افزایش بازخورد یک ویدیو چیزی است که ما در رَشام...
  • بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا

    بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا طبق تعریف ...
  • اثر بخشی یا ثمر بخشی در ویدیو

    مهمترین مسئله در تولید ویدیو : اثربخش یا ثمربخش...

دسته بندی ها

  • اسپانسرشیپ
  • بازاریابی محتوا
  • تدوین
  • دیجیتال مارکتینگ
  • روانشناسی رنگ ها
  • سینما
  • فرمت های تصویری
  • فرمت های تصویری
  • مقالات
  • ویدیومارکتینگ
  • ویدیومارکتینگ

اطلاعات تماس


اصفهان - خيابان بزرگمهر - خیابان 22 بهمن - ساختمان 128

32667403 – 031

دسترسی سریع


  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • نمونه کار

© 2018. All rights reserved. Design By Atinegar.
توسعه دهنده : دیجیتال مارکتینگ یلدا

TOP