49 نکته مهم در زمینه ویدیومارکتینگ
طبق تحقیقات انجام شده 50 نکته مهم در زمینه ویدیومارکتینگ را در نظر گرفته ایم که دراین مقاله به شما ارائه می دهیم .
مطالب پیش رو فقط به صورت تیتروار بیان خواهد شد ، که هر کدام از این تیترها نیاز به بررسی بسیار زیاد می باشد
اصول اصلی یک ویدیو تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی :
- 7 ثانیه اول را بسیار جدی بگیرید.
- حجم ویدیو در شبکه های اجتماعی امری مهم است . البته اکنون بسیاری از شبکه های اجتماعی قابلیت تبدیل ویدیو را بر اساس سرعت اینترنت مخاطب دارند . مانند : اینستاگرام ، آپارات ، یوتیوب و…
- بر اساس برنامه ای که برای ویدیو دارید نتیجه گیری را با دقت انتخاب کنید و در راستای آن گام بردارید.
- در شبکه های مجازی 45% از مخاطبان حداکثر 1 دقیقه از زمان یک ویدیو تبلیغاتی را مشاهده می کنند و پس از آن ، ویدیو را رد می کنند. پس سعی کنید مطالب خودتان را حداکثر در زمان 1 دقیقه بیان کنید.
- یک ویدیو ایده آل تبلیغاتی در یوتیوب 15 ثانیه هست ولی احتمال اینکه این ویدیو نتواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد بسیار زیاد است.
- بهترین ویدیوهای تبلیغاتی از زمان کوتاهی بهره می برند .
- کمترین چیزی که لازم است در ویدیو تبلیغاتی گفته شود را بگویید . این گونه بیشتر در ذهن مخاطب باقی می ماند
- احتمال رد کردن ویدیو بین ثانیه 90 تا 120 بسیار زیاد است.
- برای اینکه بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب بگذارید نباید ویدیو شما طولانی باشد.
- ویدیوهای کوتاه و شیرین بهترین استراتژی هستند ، فرض را باید بر شلوغ بودن مخاطب بگذاریم.
نکاتی در مورد تولید یک ویدیو تبلیغاتی :
- هدف خود را دقیق مشخص کنید.
- ویدیوهای خود را شخصی سازی کنید.
- ویدیوهای خود را برای سئو بهینه کنید.
- با مخاطبان خود صحبت کنید.
- دقت داشته باشید اگر ویدیو خود را در همه شبکه های اجتماعی انتشار می دهید. ابعاد آن باید استاندارد باشد.
- در زمینه به قلاب انداختن مخاطبان خیلی دقت کنید. ( 7 ثانیه اول )
- مطمئن شوید اطلاعات تماس شما ساده و هوشمندانه استفاده شده است .
- هدف خود را قبل از ویدیو مشخص کنید.
- تمام ذهن و تمرکز خود را روی ویدیو متمرکز کنید.
- مهم نیست ویدیو را با چه تکنیکی تهیه می کنید ، مطمئن شوید توسط مخاطبان شما انتشار داده می شود .
سبک ویدیو خود را دقیق مشخص کنید :
- یکی از روش های موثر در تولید ویدیو صحبت های مشتری در مورد شماست .
- ارائه یک وبینار روش بسیار موثری هست در نشان دادن چهره شما پشت یک برند.
- این نکته بسیار مهم است ، یک شخصیت خوب برای ویدیو انتخاب کنید ( چه موشن گرافیک باشد و چه رئال ) ، آن چهره تصویر برند شما حساب می شود.
- برای مخاطبان جذاب هست که بدانند شما چه محصول یا خدماتی را می توانید در اختیارشان قرار دهید. برای این هدف استفاده از استاپ موشن و موشن گرافیک می تواند بسیار جذاب باشد.
- در تکنیک استاپ موشن این قابلیت وجود دارد که مطالب خود را به راحتی و با زیباترین شکل ممکن وارد صحنه کنید و آن ها را خارج کنید.
- ویدیوهایی که به صورت زنده انتشار داده می شود برای محصولاتی که محسوس هستند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
- مخاطبان معمولا انیمیشن هایی که دارای کاراکتر زیبا هستند را تا انتها مشاهده می کنند.
- شاید فکر کنید برخی مخاطبان انیمیشن را کاملا جدی نمی گیرند . ولی انیمیشن یک مقوله سخت ، پیچیده ، جذاب و در دسترس است که مخاطب را به راحتی با خود همراه می کند.
- مخاطبان با انیمیشن وارد یک مقوله احساسی می شوند زیرا یاد کودکی های خود می افتند .
در انتشار ویدیو خود به نکات زیر بسیار دقت کنید :
- همه ی کمپین هایی که در یوتیوب موفق می شوند از 3 اصل استفاده می کنند. 1.جلب توجه کردن و جذب مخاطب 2. حفظ کردن آن ها 3. کسب درآمد از آن ها
- تمام ویدیوها باید یک برنامه منحصر به فرد برای معرفی محصول داشته باشند.
- خودتان را در یک شبکه اجتماعی محدود نکنید.
- به بازدید خود تکیه نکنید ، مهم فروش است.
- بازخورد ویدیو در یوتیوب 10 برابر بیشتر از بازدید ویدیو در فیس بوک است.
- در 6 ماه گذشته مخاطبان 40 درصد بیشتر در اینستاگرام وقت خود را صرف می کنند.
- از کلمات کلیدی در قسمت های مختلف و مهم سایت خود استفاده کنید.
- یکی از راه های مناسب برای انتشار ویدیو پخش ویدیو در یوتیوب می باشد.
- فقط به یک سایت یا صفحه مجازی برای به انتشار گذاشتن ویدیو خود بسنده نکنید . بلکه در هر سایت و هر صفحه ای که می توانید ویدیو را انتشار دهید.
- از یک ابزار قوی و دقیق برای آنالیز سایت خود بهره مند شوید و از آن به درستی استفاده کنید .
از نکات زیر برای داستان نویسی ویدیو خود استفاده کنید.
- یک داستان را بیان کنید.
- با احساسات ، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.
- تیزر تبلیغاتی را جذاب و لذت بخش کنید.
- از شخصیت های بسیار جذابی که مخاطبان شما هم آن را دوست دارند استفاده کنید.
- ایمیل می تواند یکی از گزینه هایی باشد که بوسیله ی آن ویدیو را برای مخاطبانتان ارسال کنید.
- بعد از آن می توانید بوسیله ی آن ویدیو مخاطبان را به سایت خود هدایت کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.
- برای استفاده بهتر از ویدیو باید ویدیو خود را در 3 ورژن تولید کنید ، اول برای وب سایت خودتان ، دوم برای شبکه های مجازی و سوم برای ارسال توسط ایمیل.
- در شبکه های مجازی مخاطبان بسیار سریع از روی محتواها رد می شوند ، در این شرایط یک cover زیبا می تواند مخاطب را نگه دارد و ویدیو شما را تماشا کند.
- استفاده از یک تکنیک جذاب در ویدیو می تواند به مخاطبان شما این حس را برساند که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند زندگی آن ها را بهتر کند.
- فضای وب پر از ویدیو برای مخاطبان شما است . اما این مقدار هنوز کامل نیست . در این شرایط ویدیوهایی که از کیفیت پایین ، چه در محتوا و چه در کیفیت برخوردارند از دور خارج می شوند . اگر محتوای شما از بازدید خوبی برخوردار باشد این یعنی محتوای شما بسیار جذاب و خوب بوده است . دقیق بررسی کرده اید و دقیق به هدف زده اید.
توجه داشته باشید این مقاله صرفا ترجمه ای از یک مقاله انگلیسی زبان است و ممکن است برخی از این نکات در ایران جوابگو نباشد و یا بتواند قوی تر اجرا شود.