تلفن تماس: 03132667403

رشا

Kallyas is an ultra-premium, responsive theme built for today websites.

T (212) 555 55 00
Email: sales@yourwebsite.com

Your Company LTD
Street nr 100, 4536534, Chicago, US

Open in Google Maps
  • صفحه اصلی
  • مطالب آموزشی
  • نمونه کار
  • پیشنهاد ویژه
  • درباره رَشا
  • تماس با رَشا
  • Home
  • مقالات
  • ویدیومارکتینگ
  • تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس
 

مقالات

محمد جواد سمیعی
یکشنبه, 01 دسامبر 2019 / Published in ویدیومارکتینگ

تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس

تفاوت تیزر ، کلیپ و آنونس

 

 

شاید برای شما هم سوال شده باشد که تفاوت بین تیزر ، کلیپ و آنونس و بقیه اصطلاحات در چیست ، جالبه بدونید در اکثر مواقع این اصطلاحات اشتباه به کار برده می شود و به دلیل نبود منبعی دقیق و همین موضوع باعث شد تا به نوشتن این متن بپردازم و این تفاوت این کلمات رو بیان کنم.

در زبان انگلیسی tease به معنای اذیت کردن می باشد ، شاید کلمه teasing هم زیاد به گوش شما خورده باشد که معنای لغوی آن همان اذیت کردن می شود، برای مثال اسنپ فود در یکی از کمپین های تبلیغاتی خود از عبارت ” دیگه زنگ نزن” در بیلبوردهای خودش استفاده کرده بود . این تبلیغات بدون هیچ گونه لوگو و یا نشانی از اسنپ به نمایش درآمده بود و باعث می شد مخاطبان به فکر فرو بروند و در اصلاح آن ها را اذیت کنند . به همین خاطر به این نوع تبلیغات ” تیزینگ” می گویند.

 

 

به کلمه تیزر می رسیم ، در نگاه عام اگر یک ویدیو تبلیغاتی ، کوتاه باشد به آن تیزر می گویند در صورتی که اصلا این گونه نیست ، فرض کنید شما به مدت 3 ماه یک ویدیو 40 ثانیه ای را در شبکه های تلویزیونی پخش می کنید. طبیعی است که اکثر مخاطبان شبکه های تلویزیونی ویدیو شما را دیده باشند . در این شرایط جهت کم کردن هزینه های پخش آگهی ، یک نسخه کوتاه تر از همان ویدیو را تدوین می کنید ( مثلا 20 ثانیه) و در شبکه های تلویزیونی انتشار می دهید ، با این کار شما هزینه 20 ثانیه تبلیغ را می پردازید ولی همان تبلیغ 40 ثانیه ای در ذهن مخاطبان مرور می شود . به نسخه کوتاه شده این ویدیو تبلیغاتی ” تیزر ” می گویند.

پس عبارت ” تولید تیزر تبلیغاتی ” اشتباه است !

 

اما برویم سراغ معنی لغت کلیپ . وقتی شما یک ویدیو تدوین شده یا تدوین نشده از را در اختیار دارید و یک قسمتی از آن را برش می دهید به آن قسمت برش خورده ” کلیپ” می گویند . کلیپ ساختار خاصی ندارد و صرفا یک قسمت برش خورده است .

پس عبارت  ” کلیپ تبلیغاتی ” اشتباه است .

 

آنونس را اکثر افراد می شناسند و به معنی یک ویدیو کوتاه از معرفی یک فیلم می باشد . که قطعا همه ما تعداد زیادی آنونس را تاکنون مشاهده کردیم و به راحتی منظور من را متوجه خواهید شد .

 

در مقاله بعد سعی می کنم معنی عبارت کورپوریت ویدیو را به صورت کامل توضیح دهم ، منتظر مقاله بعد باشید…

Tagged under: آنونس, آنونس چیست, تفاوت کلیپ با تیزر, تیزر, تیزر چیست, تیزینگ, تیزینگ چیست, کلیپ, کلیپ چیست, ویدیو

What you can read next

نکاتی مهم برای نوشتن یک فیلم نامه
قوانین اساسی ویدیو تبلیغاتی
14 نکته اساسی در ویدیومارکتینگ که می تواند بازدید صفحات اجتماعی یا سایت شما را ببرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

  • تبلیغات پنهان در برنامه های تلویزیونی

      تبلیغات تلویزیونی تاثیر بسزایی در بینندگان دا...
  • 14 نکته اساسی در ویدیومارکتینگ که می تواند بازدید صفحات اجتماعی یا سایت شما را ببرد

    افزایش بازخورد یک ویدیو چیزی است که ما در رَشام...
  • بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا

    بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا طبق تعریف ...
  • اثر بخشی یا ثمر بخشی در ویدیو

    مهمترین مسئله در تولید ویدیو : اثربخش یا ثمربخش...
  • چرا ویدیو به این اندازه خاطرخواه دارد ؟

    چرا ویدیو به این اندازه خاطرخواه دارد ؟ یکی از ...

دسته بندی ها

  • اسپانسرشیپ
  • بازاریابی محتوا
  • تدوین
  • دیجیتال مارکتینگ
  • روانشناسی رنگ ها
  • سینما
  • فرمت های تصویری
  • فرمت های تصویری
  • مقالات
  • ویدیومارکتینگ
  • ویدیومارکتینگ

اطلاعات تماس


اصفهان - خيابان بزرگمهر - خیابان 22 بهمن - ساختمان 128

32667403 – 031

دسترسی سریع


  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • نمونه کار

© 2018. All rights reserved. Design By Atinegar.
توسعه دهنده : دیجیتال مارکتینگ یلدا

TOP